KRZYSZTOF GLOBISZ
Studiował na Wydziale Aktorskim krakowskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego, Zadebiutował na scenie jako Karl Rossman w sztuce Franza Kafki "Ameryka" (1980) w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Polskim we Wrocławiu, gdzie występował w latach 1980-81. W 1981 roku związał się na stałe z krakowskim Narodowym Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej, gdzie odnosi wielkie sukcesy artystyczne. Po raz pierwszy trafił na mały ekran w serialu kostiumowym Andrzeja Wajdy i Edwarda Kłosińskiego "Z biegiem lat, z biegiem dni" (1980). Zadebiutował na kinowym ekranie w filmie historycznym Wajdy "Danton" (1983) u boku Gérarda Depardieu. Przychylność krytyków zyskał rolą adwokata-idealisty Piotra Balickiego w dramacie Krzysztofa Kieślowskiego "Krótki film o zabijaniu" (1987) i telefilmie "Dekalog V" (1988). W obrazie "Wszystko, co najważniejsze..." (1992) zagrał postać Aleksandra Wata. Kreacja Bogdana Lewickiego, kapelmistrza orkiestry wojskowej w telewizyjnym filmie Roberta Glińskiego "Długi weekend" (2004) przyniosła mu nagrodę na XXIX Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za pierwszoplanową rolę męską. Za postać anioła Giordano w komedii Artura Więcka "Barona" "Anioł w Krakowie" (2002) zdobył statuetkę Jańcia Wodnika na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej "Prowincjonalia" we Wrześni. Wystąpił także w filmach Jana Jakuba Kolskiego – "Pornografia" (2003) i "Jasminum" (2006). W 2005 r. odznaczony Srebrnym Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis".