Joanne Lunn
Jest absolwentką londyńskiego Royal College of Music, gdzie została uhonorowana prestiżową nagrodę Tagore Gold Medal. Debiutowała w produkcji Stevena Pimlotta Koronacja Popei Monteverdiego pod batutą Harry’ego Christophersa, a następnie rolą Heleny w Śnie nocy letniej Brittena pod batutą Sir Johna Eliota Gardinera. Współpracuje z wieloma wybitnymi dyrygentami i zespołami, m.in: Jonathanem Millerem, Markiem Minkowskim, Masaaki Suzuki, Monteverdi Choir, Orchestra of the Age of Enlightenment, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Bach Collegium Japan, Academy of Ancient Music, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, Les Musiciens du Louvre, City of London Sinfonia, Scottish Chamber Orchestra, Düsseldorfer Symphoniker, Collegium Vocale, Concerto Köln. W jej repertuarze znajdują się zarówno utwory oratoryjne jak i role operowe. Liczna dyskografia sopranistki obejmuje: Laudate Pueri Vivaldiego z The King’s Consort (Hyperion); Msze Haydna z Monteverdi Choir, dyr. Sir John Eliot Gardiner (Philips); Mass of the Children Johna Ruttera z City of London Sinfonia pod batutą kompozytora (Collegium); cykl Kantat Bacha pod kierownictwem Sir Johna Eliota Gardinera nagrany podczas Bach Pilgrimage w 2000 (Deutsche Grammophon/Soli Deo Gloria); Oratorium na Wielkanoc Bacha z Frieder Bernius i Stuttgart Kammerchor (Carus); Motety Bacha z The Hilliard Ensemble (ECM); Mesjasz z RPO, dyr. John Rutter.